Proč je důležité udržovat jednotnou vizuální komunikaci?
V tomto článku se dozvíte proč se v rámci vytváření obsahu pro digitální komunikaci zaměřujeme zejména na obsah, který je následně využitelný napříč komunikačními kanály a jaké jsou zásady sjednocené komunikace směrem k zákazníkovi.
Nejprve se podíváme na zásady sjednocení vaší značky. Váš brand za vás mluví dříve, než si myslíte, zde je 5 základních stavebních kamenů každého brandu:
Brand assets
Loga: Základní kámen identity značky, který podrobně popisuje použití, velikost a rozestupy.
Obrázky: Vymezuje styl a náladu fotografií, ilustrací a grafiky.
Ikony: Konzistentní styly ikon přispívají k ucelenému vzhledu a dojmu.
Paleta barev
Primární a sekundární barvy by se měly vzájemně doplňovat a měly by být používány konzistentně ve všech médiích.
Typografie
Typografie, která je kritickým aspektem brandingu, ovlivňuje čitelnost a vnímání značky. Špatná volba typografie může výrazně ovlivnit uživatelský zážitek a image značky. Nevhodně zvolené písmo a rozvržení může vést k nedorozumění a snížit efektivitu komunikace.
Rozložení
Zajišťuje sladění obsahu a konzistenci na různých platformách.
Tone of voice
Styl komunikace značky by měl být konzistentní v písemném i vizuálním obsahu.
Chcete-li vytvořit efektivní “image” vaší značky, začněte důkladným auditem značky, abyste pochopili její současné vnímání a identifikovali oblasti, které je třeba sladit. Spolupracujte se zúčastněnými stranami a definujte základní hodnoty značky a osobnostní rysy, které by se měly odrážet v designových prvcích. Zjednodušeně řečeno, definujte osobnost značky a podle toho se bude řídit tón značky, její obrazové ztvárnění a styl interakce.
Nyní se pojďme podívat již na samotný obsah.
Sjednocený obsah
Podporuje důvěru ve značku
V rámci budování značky je nejdůležitější důvěra samotného zákazníka ve značku. Na základě důvěry pok můžeme postavit základnu zákazníků, kteří budou značce loajální a v nejlepším případě budou ambasadoři značky pro své okolí. Proto je klíčové, aby značka komunikovala konzistentně napříč komunikačními kanály a my jsme tak byli schopni zákazníkovi předávat informace, kterým bude důvěřovat.
Zabraňuje vzniku komunikačního šumu
V případě roztříštěné komunikace směrem k zákazníkům se často stává, že zákazník musí ověřovat informace jemu podávané. Již tomuto kroku bychom se měli v komunikaci snažit vyhýbat. Netvrdíme, že není dobré si informace ověřovat, ale nesmíme své zákazníky mást a servírovat jim “bludiště informací”. Základní heslo komunikace - KISS (Keep it short and simple). Držte se ho v komunikaci a komunikujte konzistentně.
VYPADÁ DOBŘE
To nejjednodušší nakonec. Konzistentní komunikace i vizuály prostě vypadají dobře. Sami si jistě vybavíte značky, které na vás svou komunikací udělají dojem. Pramení to z toho, že komunikují napříč kanály konzistentně a jejich komunikace je provázaná. Každý komunikační kanál má v celkovém mixu své místo a jasnou úlohu. Využívejme potenciál jednotlivých kanálů naplno
Zaujali jsme vás? Odebírejte náš newsletter pro více takových článků 🚀